Köszönjük, hogy megtisztelt bizalmával és weboldalunkat választotta!
Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza A & A Family Kft. által üzemeltetett https://www.ablakajtorendeles.hu/ weboldalon történő internetes megrendelésre, illetve vásárlásra vonatkozó feltételeket.
Kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: Ászf.)
A https://www.ablakajtorendeles.hu/ weboldalon (a továbbiakban együtt: weboldal) történő böngészéssel és használatával, valamint a termékek megrendelésével, a termékek megvásárlásával elfogadja a weboldal által szabott feltételeket, adatkezelési elveket, azt magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A https://www.ablakajtorendeles.hu/ domain név alatt működő weboldal működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk.
Megrendelés során eladónak, illetve vállalkozónak a A & A Family Kft. minősül, amely a továbbiakban Szolgáltató elnevezéssel, a termékeket megrendelő, megvásárló és a weboldalt használók a továbbiakban Felhasználó elnevezéssel kerülnek megjelölésre.
Megnevezés: A&A Family Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye és postai címe: 7815 Harkány, Ifjúság utca 33/A
Cégjegyzék szám: 02 09 085691
Adószám: 29141625-2-02
Telefonszám: +36202717684
E-mail címe: ablakajtoonline@gmail.com
Adatkezeléssel érintett weboldal: https://www.ablakajtorendeles.hu/
Tájékoztatás, információ: ablakajtoonline@gmail.com
a.,Jelen szerződési feltételek (a továbbiakban: „Általános Szerződési Feltételek”) hatálya kiterjed az A & A Fimily Kft. mint Szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) és partnerei, mint Felhasználó (a továbbiakban: „Felhasználó”) (a továbbiakban együtt: „Szerződő Felek”) közötti szerződésekre, amelyek tárgya a Felhasználó által ahttps://www.ablakajtorendeles.hu/ weboldalon megvásárolt termék. Jelen ÁSZF rendelkezései között, amennyiben egyes rendelkezések kizárólag azokat a Felhasználókat érintik, akik weboldalon vásárolnak, ott Felhasználó megjelölés helyett „Vevő” megjelölés szerepel.
b., A Szolgáltató külön köteles tájékoztatni Felhasználót arról az általános szerződési feltételről, amely a szokásos szerződési gyakorlattól, a szerződésre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen vagy valamely korábban a Szerződő Felek között alkalmazott kikötéstől eltér. Ilyen feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha azt a másik fél – a külön figyelemfelhívó tájékoztatást követően – kifejezetten elfogadta. Felhasználó kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket megismerte, az nem tartalmaz olyan előírásokat, amelyek a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve a szerződésre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen eltérnek.
c., A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen szerződés értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (a továbbiakban: Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
d., A jelen szerződés 2023. március10. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a szerződést. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
e., Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a szerződésben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Az adatok kezelése a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően történik, és az ügyfél bármikor kérheti azok törlését vagy módosítását.
a., A https://www.ablakajtorendeles.hu/ weboldalon különböző méretű műanyag nyílászárók, bejárati- és erkély ajtók, ablakok, valamint műanyag párkányok, és ezekhez tartozó kiegészítő termékek rendelhetők meg.
b., A megjelenített termékek online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők és tartalmazzák az általános forgalmi adót.
c., A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti az általa kínált és a Felhasználó által megvásárolható termék nevét, részletes leírását, méreteit, árát, valamint a megrendelés menetét. Szolgáltató a termékről fotót jelentet meg, a képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetben csak illusztrációként szerepelnek.
a., A webshopban lehetőség van regisztrációval, illetve regisztráció nélküli vásárlásra is.
b., A megrendelés során, a kosárba helyezett nyílászáró típusok és mennyiség ellenőrzését követően, a számlázási, illetve a szállítási cím megadása után elküldhető a megrendelés, melyről visszaigazolást küldünk.
c., Fontos Kiemelnünk, hogy a megrendelés viglegesítése és pontosítása céljából, telefonos egyeztetést is kezdeményezünk és a részletek egyeztetését követően kezdjük el a kiszállítási folyamatokat.
A megrendelt és visszaigazolt nyílászárók kifizetésére lehetőség van:
Előre Utalással, Illetve Utánvéttel. Ennek eldöntését a kedves felhasznárókra bízzuk. A webshopban történő megrendelés leadásakor ez a két fizetési opció áll rendelkezésere.
A beérkezett megrendeléseket 24 órán belül feldolgozzunk és egyeztetést kezdeményezünk.
A szállítás 4 – 14 napon belül várható, melyről minden kedves megrendelővel egyeztetünk, pontosítunk.
A vevőnek jogában áll a megrendeléstől számított 14 napon belül elállni a megrendeléstől, melyet elektronikus formában szükséges megtenni az info@ablakajtorendeles.hu e-mail címre küldött levélben.A vásárlástól valő elállás esetén 14 napos határidőn belül visszajuttathatja a terméket a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26) Kormányrendelet szerint. A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Vevőt terheli. A Szolgáltató a visszaszállítás bonyolításában a Vevőt kérésére, a Vevő költségén, segédkezik.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan termék esetében, amelyet a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére, egyedi igényei szerint állított elő, vagy amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A www.ablak-ajtoonline.hu webáruházban megrendelt redőnyök és szúnyoghálók minden esetben az Ügyfél egyedi igényei szerint kerülnek legyártásra, ezért ezen termékek tekintetében az Ügyfél nem jogosult a 14 napos indokolás nélküli elállási jog gyakorlására.
A fentiek nem érintik az Ügyfél kellékszavatosságból és jótállásból eredő jogait, amelyek hibás teljesítés esetén továbbra is megilletik.
– Szolgáltató által értékesített termékekre a hatályos jogszabályoknak megfelelő, valamint a gyártó által biztosított szavatossági illetve jótállási feltételeket biztosítja, amely termékenként különböző lehet.
– A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről és eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak irányadóak. A távollévők között kötött szerződés szabályai szerinti tájékoztatási kötelezettség teljesítése pedig a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet előírásainak megfelelően történik.
– Ha a Vevő nem minősül fogyasztónak, azaz a Vevő a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretén belül adja le megrendelését, a hiba miatti követelés a termék átvételétől számított 1 éven belül elévül. Amennyiben a jogosult igényét menthető okból nem tudta érvényesíteni, abban az esetben a szavatossági jogokat a teljesítéstől számított 1(egy) éven belül tudja érvényesíteni. Amennyiben a Vevő nem minősül fogyasztónak, akkor a kellékszavatossági jog a teljesítéstől számított 1 (egy) éven belül érvényesíthető.
– Amennyiben a Vevő fogyasztó, azaz kereskedelmi vagy szakmai tevékenységén kívül köti meg a szerződést, a teljesítés időpontjától számított 2 (két) éves határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.
– A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Felhasználó a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
– A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
– A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölni. A Vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
– A Vevő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
– A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított (2) két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Vevő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webáruházat üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a termék- és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Jótállást webáruházunk az általa meghatározott termékekre önként vagy a jogszabályi kötelezettségének megfelelően vállal. A jótállás időtartama a termék átvételétől számítódik.
Jótállás hatálya: A jótállás a termék gyártási hibáira, anyag- vagy feldolgozási problémáira terjed ki, amelyek a vásárlást követően a jótállási időszak alatt jelentkeznek.
Kizárt esetek: A jótállás nem terjed ki a következő esetekre:
Egyes termékekre jogszabály kötelező jótállást rendel el – ilyen termékek esetén a jótállási idő a termék vételárától függ: a 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 1 év, a 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 2 év, míg a 250 000 forint vételár felett 3 év a jótállási idő.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A jótállást a megrendelésben megadott e-mail címével tudja kezdeményezni.
Amennyiben a nyílászárók nem szakszerűen vannak beépítve a gyártó, illetve Szolgáltató a hibás beépítésből eredő problémákra nem vállal garanciát és elveszíti a termékgaranciát is.
A hiba bejelentése után garanciális eljárás keretében a Szolgáltató munkatársa kimegy a helyszínre, megvizsgálja a bejelentett hibát és megkeresi annak okát. Amennyiben gyártási hibáról van szó a jótállás keretében, javaslatot tesz a nyílászáró szerkezet kiszerelés utáni javíttatására, illetve kicserélésére.
Ha a bejelentett hiba nem gyártásból adódó garanciális hiba hanem beépítési gondatlanságból, illetve beállítási hiányosságból adódik, Szolgáltató a jótállási, szavatossági kötelezettsége alól mentesül.
A bejelentett meghibásodás vizsgálatáról a Szolgáltató munkatársa a helyszínen jegyzőkönyvet vesz fel és azt átadja a Felhasználónak.
A nyílászárók tartós és kifogástalan működéséhez szükséges a szerkezet évenkénti karbantartási munkálatainak elvégzése. A karbantartás elmulasztásából eredő károkért garanciális igényt nem lehet érvényesíteni.
Fontos, hogy a vásárlásról kiállított részletes számlát valamint a megrendelt termékekre vonatkozó termékismertetőt, garancialevelet, megfelelőségi tanúsítványt, kezelési útmutatót és a termékre vonatkozó jótállás és szavatosság vonatkozásában kibocsátott dokumentumokat Felhasználó gondosan őrizze meg. Egyes nyílászáró termékeknél a kiállított számla egyben garancialevél is.
Az https://www.ablakajtorendeles.hu/ weboldalon keresztül történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
A Szolgáltató nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan
– a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
– az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
– az információtovábbítási késedelemből adódó,
– vírusok okozta,
– szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
– vonal, vagy rendszerhibából adódó károkért.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Felhasználó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információsszabadság Hatósághoz:
Nemzeti Adatvédelmi és Információsszabadság Hatóság
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefonszám: +36-1-391-1400
Faxszám: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Szolgáltató kötelezettséget vállal az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkre kattintva érheti el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm.
Minden további rendellkezésre és megillető jogokra, a Magyar Polgári Törvényköv szabályai az irányadóak.https://www.ablakajtorendeles.hu/
Az ingyenes szállítás kizárólag házhoz, azaz kapuig történő kiszállítást foglal magában. Ez azt jelenti, hogy a termék(ek) az adott szállítási címen az ingatlan kapujáig kerülnek kiszállításra, és emeletre történő felhordást nem tartalmaz.
A kapun belüli bevitelt a kiszállító kollégák legfeljebb 5 méter távolságig tudják vállalni a kaputól számítva, amennyiben a terepviszonyok ezt lehetővé teszik (pl. lépcsőmentes, egyenes út, akadálymentes környezet). Ennél távolabbi helyszínre, illetve emeletre történő elhelyezésre kizárólag előzetes egyeztetés és külön díjazás alapján van lehetőség.
A bevitelt gátló tényezők – mint például meredek lejtő, szűk kapubejárat, lépcső vagy egyéb akadály – esetén a kiszállító kollégák fenntartják a jogot, hogy a bevitelt ne vállalják, vagy azt csak külön díj ellenében végezzék el.
A szállító személyzet nem minden esetben tudja biztosítani az emeletre történő felvitelt vagy a kapun belüli bonyolult bevitelt – ezek lehetősége és költsége eseti megállapodás alapján, a helyszíni körülmények figyelembevételével kerül meghatározásra.